Vrijdag werd er tijdens de persconferentie aangekondigd dat er, ongeacht het tijdstip, weer gesport mag worden. Hierdoor gaat met ingang van maandag 17 januari a.s. het normale (oude) trainingstijden schema weer in.

Huidige maatregelen en competitie

Publiek is nog niet toegestaan en de kantine blijft (net als de horeca) uiteraard nog wel gesloten. De kleedkamers zijn, op vertoon van een coronatoegangsbewijs (CTB) door sporters van 18 jaar en ouder, wel geopend om even schoeisel e.d. te verwisselen. Daarnaast dient in de kleedkamer een mondkapje te worden gedragen door sporters van 13 jaar en ouder. Iedereen wordt wel verzocht om thuis te douchen. Tot nader order zijn ook alleen onderlinge wedstrijden binnen de club toegestaan. Hierbij is publiek nog niet toegestaan.

Dinsdag 25 januari is er weer een nieuwe persconferentie met hopelijk verdergaande versoepelingen. Voor het vervolg van de competitie zet de KNVB nu in op het weekend van 29 en 30 januari. Dit betekent dat alle competitie- en bekerwedstrijden tot en met 28 januari vervallen. Na de persconferentie van de 25e hoopt de KNVB meer duidelijkheid over het verloop van de competitie te kunnen geven.

Verantwoordelijkheid
Als laatste willen we benadrukken dat omikron, de heersende covid variant op dit moment, zeer besmettelijk is. Dit is ook te zien aan de vele besmettingen die er dagelijks bijkomen. Houd je hierdoor goed aan de basisregels, ook als je gevaccineerd bent.
  • Bij klachten blijf je thuis en doe je direct een test
  • Houd 1,5 meter afstand
  • Was vaak je handen
  • Hoest en nies in je elleboog
  • Schud geen handen
  • Draag als trainer/coach je mondkapje zoveel mogelijk
Als sportsector zijn wij blij met de erkenning dat wij als een van de eerste sectoren meer ruimte krijgen. Ook daarom roepen wij iedereen op om in woord en gedrag te laten zien dat wij die verantwoordelijkheid aan kunnen en klaar zijn voor de volgende verruiming, hopelijk het spelen van competitiewedstrijden en het weer openen van de kantines.

Richtlijnen
Als voetbalvereniging volgen wij de richtlijnen van de KNVB. Het laatste nieuws van de KVNB met betrekking tot het coronavirus is hier te vinden: https://www.knvb.nl/themas/coronavirus