Op donderdag 23 september werd de oefenwedstrijd Bergambacht MO17 - VVAC MO17 geleid door Rianne Vermeulen. Met de groeiende meisjes/dames afdeling kon een vrouwelijke scheidsrechter natuurlijk niet uitblijven. Rianne trok de stoute schoenen graag aan. Vooraf werden kort de basisregels doorgenomen en wensten we haar veel plezier. Na een aarzelend/zenuwachtig begin kreeg ze het steeds meer onder de knie waarbij ze affloot met een sensationele 5-6 uitslag.

Op zaterdag 3 oktober was Sabine Twigt de leidsvrouw bij Bergambacht MO15 - BSC 068 MO15. Ook bij Sabine waren de zenuwen behoorlijk aanwezig bij haar debuut. Al gauw vielen de zenuwen weg en leek het of zij dit vaker had gedaan. De wedstrijd leidde ze vervolgens soeverein met een 1-0 overwinning voor BAB als eindresultaat.

Goed gedaan Rianne en Sabine! En leuk dat jullie dit willen blijven doen. Rianne, Sabine en Esther Spierenburg gaan de KNVB-opleiding junior scheidrechter volgen bij V.V. Bergambacht. Door de leden van de scheidsrechter commissie worden ze begeleid en voorzien van tips.

Wil je ook de fluit gaan hanteren en de opleiding volgen? Meld je dan aan bij Ruben Verrips van de scheidsrechterscommissie via 0620877951 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wij kijken er naar uit om jullie te verwelkomen!