Bergambacht werkte aan zijn doelsaldo door het Rotterdamse Hillegersberg met 8-0 te kloppen. Een kwartier voor tijd waren nog maar vier Rotterdammers gearriveerd op sportpark De Hofkamp. Na een half uur stonden er tien tegenstanders in het veld, waarna de scheidsrechter de wedstrijd liet beginnen.

,,Later kwamen er nog drie spelers opdagen,” vertelde Bergambacht-trainer Bert Potuyt lachend. ,,Vroeger was Hillegersberg best een lastig te bespelen ploeg voor ons, maar nu hadden we geen moeite met deze opponent. Erik Kuiper (2x), Luuk Botter en Twan Schmidt scoorden voor rust. Farouk el Kadiri (2x), Pieter Meijer en Kelvin Potuyt na rust. Omdat we door uit de competitie nemen van HOV/DJSCR veel goals inleverden en naar de derde plaats afzakten, moeten we zoveel mogelijk treffers maken om CKC, dat een beter doelsaldo heeft, op de ranglijst te passeren. In de nacompetitie geeft een tweede plaats recht op een thuiswedstrijd. Met deze zege hebben we een goede stap gezet.”

Bron: Regio-voetbal.nl.