Bergambacht won de streekderby tegen Gouderak met 6-1. Pieter Meijer scoorde vier keer en bracht zijn doelpuntentotaal op dertig. De Bergambachtenaren weten nog niet of deze zege voldoende is voor de tweede periodetitel. De wedstrijd van concurrent Nieuwerkerk, dat in deze periodestrijd evenveel punten en hetzelfde doelsaldo had, werd gestaakt.

Gouderak begon verrassend sterk. Gerben Slaman en Nelis Speksnijder stuitten echter op doelman Roy Pons, die twee keer de bal van hun schoenen afplukte. Door deze aanvallende acties van de gasten, kreeg Bergambacht voldoende ruimte om zelf aanvallen op te zetten. Vooral de snelle Twan Schmidt was een plaag voor de Gouderakse verdediging. Nadat Jordi Potuyt de score opende, voltooide Pieter Meijer een hattrick. Schmidt nam de vierde Bergambachtse treffer voor zijn rekening. Vlak voor rust ontving Slaman, die te laat een actie inzette, een rode kaart na een ongelukkige overtreding. Een gele kaart had beter gepast in deze sportieve derby volgens de kenners van beid kampen. ,,In de rust besloten we voor een zo hoog mogelijke score te gaan,” vertelde verdediger Kelvin Potuyt. ,,Meijer maakte al snel de 6-0, maar daarna stokte onze doelpuntenproductie. Dat was jammer. Voor ons is een eventuele periodetitel leuk, maar daar nemen we geen genoegen mee. Dit team wil kampioen worden.”

Vlak voor tijd redde Jesse Metselaar de spreekwoordelijke eer door de bal uit een vrije trap in de kruising te krullen. De bloemenhulde voor de Bergambachtenaren ging dus niet door. De scheidsrechter en diverse vrijwilligers waren daardoor de gelukkigen, die met een ruiker sportpark De Hofkamp verlieten.

Bron: Regio-voetbal