Niet afgelopen zaterdag, maar woensdagavond begint voor het eerste elftal van V.V. Bergambacht de nacompetitie. In Rotterdam is FC Maense de tegenstander. De mannen van trainer Bert Potuyt proberen middels drie rondes de derde klasse te bereiken.

Bergambacht beschikt over een vrijwel volledig fitte selectie voor deze belangrijke wedstrijd. Alleen Rody Bezemer is niet beschikbaar wegens een blessure. Voor een plaats in de derde klasse moeten de blauw-zwarten drie rondes over één wedstrijd zien te winnen. Het schema heeft bepaald dat Bergambacht sowieso altijd uit speelt. Aanstaande zaterdag wordt de tweede ronde gespeeld en een week later, op zaterdag 16 juni, is de finale.

De wedstrijd ging zaterdag niet door omdat er veel onenigheid is in de vierde klasse F, de competitie waarin Maense uitkomt. De ploeg uit Rotterdam-West werd tweede achter het Vlaardingse CION, maar er werden ook twee ploegen uit de competitie gehaald. Eén daarvan is HWD, een Rotterdamse ploeg dat gelijkspeelde tegen CION. Als zij en ook SDV niet uit de competitie waren gehaald, was Meanse op doelsaldo kampioen geworden. Maense is nog steeds in conclaaf met de KNVB over deze zaak. Zij vinden dat HWD en SDV te makkelijk uit de competitie zijn gehaald.

De selectie van V.V. Bergambacht hoopt op massale steun in Rotterdam. De wedstrijd begint om 20.00 uur op sportpark Nieuw Vreelust aan de Spaanseweg 3. Het complex ligt vlak naast stadion Het Kasteel van Sparta.