Spelers uit team JO8-2 gescout door Feyenoord!

De spelers Floris Speksnijder en Thijn v.d. Hoeven, nu spelend in de JO8-2 (1e klasse) waren uitgenodigd om deel te nemen aan de talentenmiddag bij Feyenoord op het jeugdcomplex Varkenoord.

Ze hadden al wat trainingen meegedaan en dat ging zo goed want ze werden blij verrast door een brief van de meneer Hoofd Jeugdopleiding van Feyenoord. Spannend maar ook heel erg leuk.

Het traject zou bestaan uit 2 woensdagen meetrainen en 1 woensdag wedstrijdjes spelen in het mooie tenue van Feyenoord.

Op de laatste woensdag ben ik ook nog gezellig wezen kijken en natuurlijk aanmoedigen. De blije en gespannen gezichtjes maar ook de ontspanning bij de hele jonge spelers tijdens de wedstrijden is het mooiste om te zien. Gewoon veel plezier maken en er van genieten.

Thijn

Mocht spelen met jongens uit geboortejaar 2010 en wat liepen er grote jongens bij, hé Thijn? Maar je liet je niet opzij zetten, heel goed! Mooie passes naar voren en een paar dribbels lieten zien dat je niet onder deed voor de andere wat kleinere spelers. Mooie passeerbewegingen aan de zijkant en bijna een goal zeg. Ook verdedigend moest je meedoen en dat ging je goed af. Goed hoor! Laat bij je eigen team die concentratie zien en je dribbels dan komt het wel goed met je!

Floris

Mocht spelen met de grote groep van JO8 spelers uit geboortejaar 2011. In die groep liepen ook wat ego's die nooit de bal afspeelden maar die kregen dat wel te horen van Floris. Dat vond ik persoonlijk het mooiste. Direct sturen en de spelers neerzetten en zelf alle duels winnen. Iets te afwachtend maar de passing naar voren altijd naar de goede speler. Knap hoor!Floris moest ook spelen tegen de zoon van Dirk Kuyt, een dribbelaar maar die wist na een aantal minuten wel dat hij moest uitkijken tegen Floris. Hele gave duels tussen die twee.

Na een uurtje was het afgelopen en hadden de jongens rode wangen van de inspanning. Met z'n allen terug in de kleedkamers en eerst nog portretfoto maken en toen konden de vaders en moeders bij hun kinderen. De verhalen aanhoren en complimentjes uitdelen, onder het genot van die heerlijke koeken met Feyenoordlogo die ze op Varkenoord hebben, dat hadden ze wel verdiend. Blijf genieten jongens!

Op dit moment hebben we bij Sparta en Excelsior ook nog talentjes spelen die bij V.V. Bergambacht gescout zijn, hoe is het met hun?

Dalil Benazza

Spelend in Excelsior 0/9 op dit moment. Doet het goed en scoort veel. Toch heeft ook Dalil meegedaan met de Feyenoord talentendagen uit geboortejaar 2009. Op dezelfde middag als Floris en Thijn. Hoe dat gaat aflopen weten we nog niet... Dalil voetbalt makkelijk en heeft plezier in het spelletje dat zie je ook als je naar hem kijkt. Houdt dat vast!

Lucy Heij

Spelend bij Excelsior JO13-2M. Een meisjesteam dat in de 2e klasse speelt tegen allemaal jongensteams. Lucy voetbalt daar erg makkelijk mee en zet de lijnen uit. Dit valt op en ze werd dan ook uitgenodigd door de KNVB voor de selectieteam MO13 West2. Lucy is tot nu toe bij de laatste 13 gekomen en zit dus bij het team dat nu verder gaat met ontwikkelen. Top gedaan meissie! Omdat de KNVB meer weerstand wilde voor Lucy doet ze ook al mee met de MO15 van Excelsior en moet ze 3x per week trainen. Ik hoop dat je doorgaat waar je mee bent begonnen want je hebt echt talent als ik de mensen spreek van Excelsior!

Roel Heij

De eerste die in de laatste 5 jaar weg werd gescout uit onze jeugdopleiding. Bij V.V. Bergambacht nog wat timide en stil, maar krijgt na een aantal jaar in de Sparta opleiding nu wel karakter en een 'bekkie'. Heel gaaf om te zien! Voetballend soeverein als linksback, goede techniek en een strakke voorwaartse pass. Tactisch staat Roel vaak goed. In de geroemde opleiding van Sparta Rotterdam krijgen de kinderen al te maken met teleurstellingen en blijdschap van het door mogen naar het volgende jaar of je krijgt te horen dat je niet goed genoeg bent voor Sparta. Nou, Roel Heij is gewoon weer door naar het JO13 team voor het volgende seizoen. Gefeliciteerd!

Tot slot

Nick Spelt uit JO13-1 ging op voor de laatste fase KNVB Selectie Keepers JO12 op zondag 18 maart. Het begon met de 1e selectieactiviteit KNVB JO12 in Maassluis op de velden van Excelsior Maassluis. Nick was uitgenodigd door de KNVB omdat hij was opgevallen tijdens wedstrijden van zijn eigen team en bij de KNVB kenden ze Nick al van vorige jaren. Hij keept immers al heel zijn leven en is ook al op stage geweest bij Feyenoord 2 jaar geleden. Helaas heeft hij deze laatste ronde niet overleefd. Maar we zijn natuurlijk trots op hem dat hij zover is gekomen!

Gerard van Hove

Bekijk hier de foto's!