NIEUWERKERK - In een enerverende wedstrijd won Bergambacht in en tegen Nieuwerkerk na een doelpuntloze eerste helft met 0-4.

Bergambacht was de bovenliggende partij, maar slaagde er niet in de hechte Nieuwerkerkse defensie te verrassen. De thuisclub kreeg slechts enkele kansen.

In de tweede helft stond een ‘herboren’ Bergambacht in het veld. ,,We speelden drie midweekse oefen- en bekerwedstrijden, waar weinig druk op stond,” merkte Bergambacht-trainer Bert Potuyt op. ,,Nu was dat wel het geval. We willen kampioen worden; dus elke komende wedstrijd is belangrijk. Gelukkig stonden we zes minuten na rust al met 0-2 voor via treffers van Pieter Meijer en Twan Schmidt. Ik beschik over een ruime selectie met spelers die aan elkaar gewaagd zijn. Michiel Boer en Etienne van den Heuvel vielen uitstekend in. Van den Heuvel trof meteen doel en toen gaf Nieuwerkerk het op. Kelvin Potuyt schoot nog raak uit een vrije trap.”

Bekijk hier de foto's gemaakt door Jolanda van het Kaar van v.v. Nieuwerkerk

Bron: regio-voetbal.nl