De sportredactie van AD Groene Hart selecteert wekelijks de 'Speler van de week' uit de regio. Een selectiespeler met een opvallende prestatie geleverd op de amateurvelden. Deze keer ging de eer naar Pieter Meijer van VV Bergambacht.

Zo halverwege het seizoen al drie hattricks achter je naam. Dat lukt niet veel spitsen. Pieter Meijer wel. De 25-jarige clubtopscorer van VV Bergambacht was afgelopen zaterdag opnieuw drie keer trefzeker voor de vierdeklasser. Het werd 1-4 tegen LMO, waardoor Bergambacht zich steviger in de top 3 van 4E nestelde.

En dat is alweer hattrick nummer drie.
Meijer: ,,Ja, ongelooflijk. Het begint bijna normaal te worden. Ik mag niet klagen. We zijn nog geen eens op de helft van het seizoen en ik heb al 16 goals. Vorig seizoen viel voor mij erg tegen. Ik speelde daarvoor vijf jaar bij Schoonhoven en in mijn laatste jaar daar maakte ik er 17. Dat heb ik vorig jaar bij lange na niet gehaald. Toen lag ik er wel twee maanden uit door een gebroken enkel. Ik heb nog wel meegedaan in de nacompetitie, maar mijn conditie was toen ver te zoeken. Ik heb nu nergens last van. Ik heb dit seizoen pas één wedstrijd niet gescoord, dat zegt genoeg.”

Hoe kan het zo gemakkelijk gaan?
,,Wij krijgen elke wedstrijd héél veel kansen. Ik had er tegen LMO eigenlijk vier moeten maken, maar raakte de paal. Ik ken mijn team nu veel beter dan vorig jaar en dat is ook andersom zo. We zijn veel meer op elkaar ingespeeld en vinden elkaar beter. Dat werpt nu zijn vruchten af. Mijn streven voor dit seizoen was 20 goals. Het zou bizar zijn als ik er 30 maak, maar 25 moet zeker lukken.”

Waar gaan die goals naar leiden?
,,We bekijken het per wedstrijd. Zaterdag spelen we tegen koploper CKC. De eerste wedstrijd van het seizoen speelden we ook tegen hen. Dat was waardeloos. We stonden binnen twee minuten met 2-0 achter. Het werd uiteindelijk 2-3. Als we zaterdag winnen, sluit ik niet uit dat we voor het kampioenschap kunnen gaan. Bij verlies moeten we ook reëel zijn, dan is het een beetje klaar. We weten nog niet of het wegvallen van PKC’85 verandering brengt in de periodetitels. Als we binnen de top 3 blijven, pakken we automatisch een periodetitel. Het zou mooi zijn om na 15 jaar met Bergambacht in de derde klasse te spelen.”

Al die goals kunnen voor belangstelling van andere club zorgen.
,,We gaan het zien. Ik heb het super naar mijn zin in Bergambacht. Bij derdeklasser Schoonhoven spraken ze er schande van dat ik naar een ‘dorps van niets’ zou gaan. Maar ik had het daar niet meer naar mijn zin en bij Bergambacht wel. Ik heb in de jeugd bij Jodan Boys gespeeld en ik weet niet of ik weer hogerop wil. Natuurlijk zou nog een keer de stap omhoog zou mooi zijn, maar ik ben al 25. Misschien ben ik al te oud.”

Bron: Silvester van der Hansz, AD.nl