Het is al weer bijna maart 2013 en ik ben net ontdooid van het kijken naar de wedstrijd Bergambacht 1 tegen Lekkerkerk 1 waarbij onze mannen een mooie 4­2 overwinning hebben behaald met goed en overtuigend spel. We weten dat ons 1ste team niet altijd evenveel geluk heeft gehad in de eerste seizoenshelft, maar afgelopen zaterdag was daar niet veel van te merken. Aangevuld met enkele talentvolle A spelers is er weer een belangrijke en mooie overwinning behaald en ook nog eens in de belangrijkste derby van het seizoen.

Hoe gaat het met VV Bergambacht op dit moment? Nou, heel kort geantwoord, het gaat gelukkig erg goed met onze club! Sportief gezien draaien de meeste teams lekker mee in hun competitie en verschijnen er al weer enkele kampioenskandidaten in de verschillende leeftijdsklassen. Het seizoen is nog lang maar de vooruitzichten zijn weer goed. Allemaal heel veel succes en nog meer plezier toegewenst in de tweede helft van het seizoen met hopelijk snel wat beter voetbalweer.

Vanuit het nieuwbouw front kunnen we ook positieve geluiden laten horen. De leden hebben tijdens de Algemene Ledenvergadering van 17 december 2012 de laatste plannen voor de nieuwbouw goedgekeurd. De huidige plannen zijn in 2 fases opgedeeld. Fase I betreft de nieuwbouw van 8 kleedkamers + opslagruimte. Fase II betreft de verbouw van de huidige accommodatie. Na realisatie van fase I (geplande startdatum maart 2013) zal de balans op moeten worden gemaakt om te kijken hoe uitgebreid fase 2 gaat worden. Er komt sowieso een nieuw dak op en er zullen nieuwe kozijnen worden geplaatst maar in welke mate we de binnenzijde kunnen verbouwen, zal afhangen van het dan beschikbare budget. Het doel is dan ook dat we door middel van zelfwerkzaamheid en slim inkopen de kosten van de nieuwbouw van de kleedkamers zo laag mogelijk houden waardoor er meer geld beschikbaar zal zijn voor de renovatie van de het huidige clubgebouw.

De financiering van fase I is zo goed als rond. Er worden op dit moment nog wat belangrijke details afgerond met de bank en de gemeente en als dit allemaal in orde is, dan kan er in april begonnen worden met de bouw. Onze samenwerking met de gemeente is hierin van cruciaal belang en ik moet eerlijk zeggen dat ons gemeentebestuur zich hier van haar allerbeste kant heeft laten zien om ons met raad en daad te ondersteunen zodat wij onze plannen kunnen verwezenlijken.

Ik ben er ook zeer trots op te kunnen melden dat we in het komende half jaar ook een heuse echte Business Club op gaan richten. Bergambacht is een dorp met heel veel ondernemers en heel veel bedrijvigheid en het is natuurlijk geweldig om deze ondernemersgeest te koppelen en samen te kunnen brengen door middel van de grootste sportclub van ons dorp. Een voetbalvereniging waar iedereen in ons dorp, op enig manier, wel een band mee heeft.

Dus naast alle dagelijkse activiteiten rondom de teams en de commissies timmert de VV Bergambacht goed aan de weg om onze doelstellingen voor de komende jaren te verwezenlijken. Voor diegene die niet op de jaarvergadering zijn geweest en dus de presentatie gemist hebben, hier nog even een korte samenvatting. We zullen proberen de leden, zo veel als mogelijk, te informeren en op de hoogte te houden van waar we nu staan en waar we naar toe willen. Duidelijke actuele voorbeelden hierin zijn natuurlijk de nieuwbouw en het oprichten van de Normen & Waarden commissie maar bij elke doelstelling behoort een plan van aanpak en een tijdslijn. Een moderne accommodatie (met voldoende capaciteit), een goede vrijwilligersorganisatie, deskundige begeleiding voor alle spelers, een gezond financieel kader, sportiviteit, respect en normen en waarden.

Hopelijk zien we u allen weer snel op of naast onze mooie voetbalvelden of natuurlijk in ons gezellige clubgebouw!

Namens het bestuur,
René ter Braak, voorzitter