Bij het uitkomen van dit nieuws verwachten wij dat de benodigde vergunningen afgegeven zullen zijn, zodat we kunnen starten met fase 1 van de nieuwbouw.

Als eerste moeten de containers verplaatst worden en de aanwezige bomen verwijderd. Vervolgens kan er dan een aanvang gemaakt worden met het graafwerk en het slaan van de eerste paal.De grond die vrij komt zal niet worden afgevoerd maar over het complex worden verspreid.

Werkzaamheden
Onderstaand een opsomming van de werkzaamheden die we zelf moeten gaan doen, om zo de bouwkosten zo laag mogelijk te houden, en een opsomming van de werkzaamheden die door derden worden gedaan.
- Door derden: alle benodigde maatvoeringen, heiwerk, de gehele begane grondvloer, lijmen van de binnenmuren, stukadoorwerk en tegelwerk, het aanleggen van de warm en koud watervoorzieningen, CV installatie, afzuiginstallatie, het aanbrengen en monteren van de sanitaire voorzieningen, vloerafwerking en het aanbrengen van de dakbedekking.
- Door zelfwerkzaamheid: het benodigde graafwerk en de verspreiding van de grond over het sportcomplex, het aanleggen van de riolering, stelwerk van kozijnen en profielen, monteren van de isolatie tegen de binnenmuur, het metselen van de buitenmuren, voegwerk, het aanbrengen van de balklaag en dakplaten, de gehele elektrische installatie, het diverse schilderwerk, opruim- en schoonmaakwerkzaamheden en de inrichting van de kleedkamers.

Vele handen maken licht werk
We rekenen op leden, ouders, opa’s en oma’s, supporters en iedereen die VV Bergambacht een warm hart toe draagt om een steentje bij te dragen en onze bouwplannen tot een succes te maken. Ieder kent het spreekwoord “Vele handen maken licht werk” en daar rekenen we ook op!

Enkele maanden geleden hebben we al een oproep gedaan waarna men zich kon aanmelden om ons te helpen met de werkzaamheden. De respons hierop viel, grof gezegd, zwaar tegen. Maar laten we dan nu allemaal onze schouders eronder zetten, zodat we begin seizoen 2013/2014 kunnen zeggen dat hebben we toch maar mooi met z’n allen gefikst.

Aanmelden voor één van bovenstaande werkzaamheden kun je doen bij de leden van de bouwcommissie of stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of stop een briefje in de ideeënbus in de kantine. Schrijf hierop je naam en welke werkzaamheden je zou willen doen. Je hoeft echt geen ervaring te hebben of een vakman te zijn, er zijn genoeg werkzaamheden te doen.

Leden van de bouwcommissie zijn: Arjen Bezemer, Kees Roosendaal, John van Herk, Martin de Man, Robbin Mak en Arie van Driel.

Laat de bouwcommissie niet in zijn hempie staan!! Meld je aan!

Namens de bouwcommissie, Arie van Driel