Allereerst wil ik iedereen bedanken die betrokken is bij het reilen en zeilen binnen de VV Bergambacht betreffende de F-pupillen. Het is een grote groep en dat zorgt voor veel plannen, organiseren en regelen. Op woensdag is er een grote groep jongens en meisjes die training krijgen om elke week weer te beter te worden en plezier te beleven onder leiding van gemotiveerde vaders en mannen die al heel lang zijn verbonden aan de voetbalclub Bergambacht, dank daarvoor!

Dit seizoen hebben de F1/F2/F3 het voor elkaar gekregen om in de bekerronde promotie af te dwingen naar een hogere klasse. In deze hogere klasse draait vooral F3 moeiteloos mee en ze staan nu bovenaan en hebben echt kans op het kampioenschap. Dit gebeurt met goed overspelen en met jongens die elke week nog verbeteren, ga zo door!

De F4 en F5 draaien goed mee in hun klasse en hebben het erg naar hun zin met elkaar, dat is erg belangrijk en is ook het begin van prestaties: PLEZIER BELEVEN.

De F6 zijn de jongst spelende leden en hier zie je heel goed dat door veel wedstrijden te spelen de jongens en meisjes beter worden, elke week weer. Dit team heeft ook nog alle kans om kampioen te worden want ze krijgen nog twee keer ONA, hun concurrent, tegen. Erg spannend dus. Typerend voor dit team is dat de keeper Tim Velthuijzen een tijdje niet kon keepen vanwege een breukje in zijn onderarm en dat hij juist alleen moest huilen omdat hij dan misschien de wedstrijd tegen ONA zou missen, geweldig.

We hebben natuurlijk ook F-leden die nog geen vast team hebben of nog geen wedstrijden kunnen spelen en spelertjes die nog te jong zijn om wedstrijden te mogen spelen. Voor deze groep ben ik bezig om de aankomende weken wedstrijden te organiseren tegen omliggende verenigingen in het kader van het 4-tegen-4 principe. Ik wil twee teams gaan maken, zodat bijna iedereen aan spelen toe kan komen. In mei zijn er nog een aantal toernooitjes geregeld voor deze leden. Ik zal de ouders en voogden op de hoogte houden via de email, zoals u van mij gewend bent.

Het belangrijkste bij de F-pupillen blijft natuurlijk plezier hebben in het voetbal en samen met de teammaatjes een mooie prestatie neerzetten. Door samen te voetballen leren ze hoe om te gaan met leiding en hoogtepunten en teleurstellingen en verdriet en blijdschap. Hierbij zijn de leiders erg belangrijk, ik ben dan ook erg blij en trots dat we dit seizoen weer veel vaders bereid gevonden hebben om dit in te vullen.

Gerard van Hove