Op 22 oktober speelde de Jo11-1 een toernooi met sterke ploegen, we waren uitgenodigd door Robert Vermeulen van v.v.Cabauw. De afgelopen jaren lukte het maar niet om die beker mee naar huis mee te nemen dus er was een mooie taak voor dit team. FC Oudewater, Haastrecht en Cabauw waren de tegenstanders, de eerste twee zien de Jo11-1 ook weer terug in de competitie. Ze gaan 1e klasse spelen en hebben nu al 2 wedstrijden gespeeld en daarvan was de 5-5 uit tegen Haastrecht er eentje van. De andere wonnen ze afgelopen zaterdag met 8-2 van Floreant.

Nu het toernooi

De eerste wedstrijd was tegen FC Oudewater en waar iedereen zag dat de tegenstander iets meer technische vaardigheden hadden was Bergambacht vooral een team en dodelijk effectief (ook een hele belangrijke eigenschap). Bergambacht speelde goed over de vleugels en van achteruit was er een inschuivende verdediger die het stuurde. Mooi om te zien. De complimenten waren er dan ook van de tegenstander en met een 5-2 overwinning was het duidelijk dit team gaat meedoen in de 1e klasse.

De tweede wedstrijd tegen Cabauw was een weerzien want de zondag ervoor hadden ze een voorwedstrijd gespeeld tegen elkaar met de uitslag 1-9 maar nu was het andere koek. Bergambacht had moeite met de 2 diepe spitsen en wisten even niet wat te doen tegen 2 spitsen maar al gauw gaf de voorhoede de rust. Mooie overwinning, volgens mij 1-3 voor onze jongens en dame Lucy.

De laatste wedstrijd was de beslissende en dat was tegen Haastrecht, dat ook naar de 1e klasse ging en een week later de eerste tegenstander zou zijn in de competitie. De eerste helft was Haastrecht de betere en dankten we Tim onze keeper. Wel een achterstand maar toen Jo11-1 weer ging voetballen en de zijkanten en de snelheid ging benutten werd het toch uiteindelijk 2-3 winst voor Bergambacht.

Kampioenen Kampioenen!

Na een gezellig toernooi en een mooie beker gehad te hebben en belangrijker een zakje chips haha, was de Jo11-1 klaar voor de competitie.

Jeroen van Luit en Robbert Spee mogen erg trots zijn op deze groep, ik mag ze trainen op maandag en dat is elke week een feest. Ga zo door jongens en dame.

Gerard van Hove