Mini-F wedstrijden bij vv Bergambacht

Ja hoor, de jongste talenten mochten hun talent tonen op veld 1. Vroeg in de morgen zetten Gerard en Aart de veldjes uit, de Mini-F spelen namelijk 4 tegen 4 op een aangepast speelveld. Deze morgen zullen 4 teams van vv Spirit en 1 team van Lekkerkerk en 1 team van de thuisclub deelnemen.

Elke zaterdag zullen deze teams onderling wedstrijden spelen in de "UKKENLEAGUE" opgezet door vv Spirit. Zij spelen al jarenlang deze competitie en sinds een jaar mochten wij meedoen met teams die bestaan uit jongentjes van 5-6 jaar. Geweldig natuurlijk, want door wedstrijdjes te spelen worden de talentjes elke week beter en juist het 4 tegen 4 principe maakt dat elke speler genoeg aan de bal komt en dat ze leren dat winnen en verliezen dichtbij elkaar ligt. Maar dat plezier het allerbelangrijkste is en blijft, zonder plezier in het spelletje zal je nooit een topper worden !

We hebben bij vv Bergambacht nu 7 jongens die meespelen , na de herfstvakantie zullen dat hopelijk 10 jongens zijn zodat we 2 teams kunnen maken. Deze zaterdag deden Kris Ooms en Justin Blok en Tobias van der Kleijn en Thomas Cammeraat en Thijn van der Hoeven mee , wat hebben ze goed gespeeld zeg! Geweldig om te zien, hoe ze lekker dribbelen en toch ook weer terug om te verdedigen en zo vaak mogelijk scoren : GOALLL !!!

De begeleiding word elke zaterdag verdeeld over de ouders die dat aangegeven hebben te willen doen, deze zaterdag Kirsten Ooms als een echte voetbalkenner en met hulp van haar dochter Eva werden de jongens aangemoedigd. De foto's werden gemaakt door Irene Blok. Bedankt dames! Ook trainer Piet Hoogendoorn was van de partij, die de opa's van de talentjes herkende en zo een gezellige ochtend had. Zo leuk om te zien !

De volgende keer zal de competitie weer verder gaan bij vv Spirit in Ouderkerk a/d IJssel. De ploegen Chelsea en Real Madrid en Barcelona en Borussia Dortmund en Fiorentina en Celtic zijn wat namen die gebruikt worden voor de teams. Mooi toch?