Afgelopen week speelde de Bergambacht E1 met leiders Maarten Veerman en Jordi Potuyt in Noord-Holland in het plaatsje Heiloo een toernooi van de organisatie Voetbal Talenten Toernooi (VTT) om het Nederlands kampioenschap.

Alle teams die zich geplaatst hadden waren of Hoofdklasser of speelde in de 1e klasse, alleen Bergambacht E1 komt uit in de 2e klasse. Het was dus al mooi dat ze zich geplaatst hadden hiervoor.

De poulewedstrijden waren zwaar maar toch werd er 1x gewonnen van de 3 wedstrijden. Ze kwamen daardoor in de categorie 3 eindwedstrijden en daar wonnen ze mooi 2x en verloren met miniem verschil. Wat inhield dat ze 21ste werden van de 32 deelnemers, dat als een 2e klasser mag best als een goede uitslag ervaren worden.

Het was een lange dag en aan het einde zagen ze hun poulewinnaar waar ze 4-0 van hadden verloren, de finale winnen met 8-0 en hun nummer 2 uit de poule werd winnaar in de categorie 2 eindwedstrijden. Dus ja, ze waren ook nog heel zwaar ingedeeld.

De ouders, zussen, vriendinnen en broers vermaakten zich wel in het zonnetje, de dag werd afgesloten met een avondeten bij de Mac in Hoofddorp.