De goede prestaties van de Leeuwinnen, de vrouwen van het Nederlands vrouwen voetbalteam, hebben een twintigtal meisjes uit Bergambacht en Schoonhoven de reden gegeven om als groep te gaan voetballen bij vv Bergambacht. De meisjes kennen elkaar allemaal van school, van de volleybal of van de feestjes die vaak worden gegeven. Zodoende kreeg de vv Bergambacht een groot aantal inschrijvingen van meisjes in de leeftijd van 11-15 jaar.

Wauw wat gaaf !

Nu moest natuurlijk alles georganiseerd gaan worden en beslist worden wie de meisjes training zou gaan geven en per wanneer en op welke dag ?
Gelukkig hebben we bij de club echte voorvechters voor het meisjesvoetbal die graag de meisjes wilden trainen op dinsdag van 19.45-21.00 uur.

Aart van Rij en Marco den Hartog trainen de meisjes nu en dat gaat heel goed!

Afwachtend naar de eerste training, het was koud en wat regenachtig, hoeveel zouden er echt komen: NOU dat waren ze gewoon bijna allemaal en zelfs nog 2 nieuwe meisjes die wilden ervaren of het voetbalspelletje ook iets voor zou kunnen zijn. Er lopen echt wat talentjes in deze groep, sommige hebben al gevoetbald en andere hebben alleen met hun broertje geoefend, maar er zijn ook meisjes bij die nog nooit hadden gevoetbald, maar dat was niet te zien GELOOF ME!

Ze zijn nu alweer bijna een maandje of 2 bezig en de trainingsopkomst blijft hoog en ze hebben er echt allemaal veel zin en plezier in, dat is het belangrijkste. Straks als het wat mooier weer wordt gaan de meisjes oefenwedstrijden spelen in de regio om zo alvast te wennen aan het nieuwe komende seizoen waar ze als team ingeschreven zullen worden voor de KNVB competitie.

Een grote groep meisjes is 7 februari naar Almelo geweest want daar speelde de Leeuwinnen tegen Thailand in het stadion van Heracles. Dank aan de ouders die hebben gereden, en dank aan de voorzitter die de kaartjes had geregeld!

Ze hebben kunnen zien hoe het moet dus we gaan afwachten en kijken uit naar de eerste wedstrijden !

Gerard van Hove