Hallo Babbers,

Ja na een turbulent seizoen, is het eindelijk gelukt, het dikverdiende kampioenschap is een feit. Het tweede van Bergambacht zaterdag is niet meer in te halen door de rest en heeft met een flink doelverschil gewonnen van voorlaatste Dilettant zaterdag 1.

Als we terugkijken hebben we het dan ook dik verdiend, we hebben van de grootste concurrenten, XerxesDzb, Capelle, ovs, en svs, gewonnen. Slechts 2 x verloren, in het begin en 1 x gelijkgespeeld tegen onze streekgenoot (Perkouw). Daarna een ongelooflijke serie van wel 13 wedstrijden op rij gewonnen.

Veel spelers zijn dit jaar gebruikt en ook spelers die even terugkwamen bij het tweede, weer opgelapt zijn, om zsm weer in het eerste te komen.

We hebben veel keepers gehad, Jaimy, Jarno, Roy, Stephan, halve wedstrijd Joost, en Jorit. Deze keepers hebben ook meegeholpen aan de bijna minst gepasseerde achterhoede van onze competitie.

We hebben veel spitsen gehad, Damy, Julian, Thijs, Leroy, Jan Doeland, Dennis en Onno. Plus natuurlijk de schaduwspitsen, Daniël, Jesse, Danny en de buitenspelers Souf, Martijn, Zakki, Henk, Menno en ook weer Thijs, die voor een groot aantal doelpunten hebben gezorgd. Met name Damy en Thijs, waren de grootste scoorders. Thijs heeft minimaal de helft daarvan ingekopt.

Onze verdedigers die talrijk vertegenwoordigt waren, gaven mij iedere keer weer veel vertrouwen, want zij presteerden het iedere keer om met goed verdedigen, en een goede opbouw tegenstanders helemaal gefrustreerd achter te laten, dat ze weinig in te brengen hadden op onze helft. De verdedigers waren, Joost, Jelle, Erik, Gerben, Martijn, Dennis, Simon, Alex, Teus, Jeroen, Onno.

En dan het middenveld, dit was iedere keer maar weer puzzelen, omdat deze jongens de longen waren voor ons team en het balbezit moesten bewaken. Heb daar veel jonge spelers gebruikt, die een mooie toekomst kunnen hebben bij Bergambacht.
Jesse, Simon, Danny, John, en de routiniers Joost, Daniël en Dennis.

Een grote selectie, maar iedere keer werden de wissels geaccepteerd en dan heb je het als trainer een stuk makkelijker.

Als trainer en liefhebber kan ik maar 1 ding zeggen, we hebben afgelopen seizoen een team gehad die elkaar iets gunde, maar ook bereid was zich te willen verbeteren. Met de juiste instelling en met veel plezier hebben we datgene bereikt wat we vooraf alleen maar konden wensen. Promotie naar de reserve derde klasse. Ik heb het hele jaar met veel plezier deze vriendenclub mogen trainen, en daarom maakt het me moeilijk om te zeggen dat ik afscheid ga nemen van deze groep, maar wie weet, kom ik ze wel weer eens tegen over een paar jaar.

Rob Kool