BERGAMBACHT • Bergambacht verloor zaterdagmiddag op eigen veld met 2-5 van koploper De Alblas.

De thuisclub was het eerste kwartier onder de indruk van De Alblas, dat laat weten voor de titel te gaan. ,,Het is een fysiek sterke ploeg, waar wij het moeilijk mee hadden,” vertelde Bergambacht-trainer Jerry de Groot na het verlies. “Een prima wedstrijd met een uitstekende start”, gaf trainer Maarten van Gastelen van De Alblas aan. “We waren van meet af aan de betere ploeg met veel balbezit.''

Jerry de Groot: ,,De in het nauw gebrachte Max Bakker kopte in eigen doel. Maar we kwamen sterk terug, nadat we wat brutaler gingen spelen. Stefan de Man en Luuk Botter zetten ons op voorsprong. Nadat Max Bakker een licht duwtje kreeg, tikte hij een aanvaller aan, waarna de bal op de stip ging. Vanaf dat moment knokte De Alblas zich terug in de wedstrijd. In de slotfase ging ik achterin een-op-een spelen om de gelijkmaker te forceren. De ontstane ruimte benutte onze tegenstander doeltreffend.”

Bron: Regio-Voetbal