Bergambacht kwam op eigen veld niet verder dan een 1-1 gelijkspel in de tweede bekerwedstrijd van dit seizoen, tegen het degelijke spelende VVOR uit Rotterdam. Na een doelpuntloze eerste helft zorgde Twan Schmidt met een frommelgoal voor de Bergambachtse voorsprong. Met het benutten van een makkelijk gegeven penalty kwam VVOR langszij.

In de eerste bekerwedstrijd vorige week verloor Bergambacht in en tegen de reserves van vierdedivisionist Capelle met 5-0. De Bergambachtenaren die het afgelopen zware seizoen afsloten met promotie hebben te maken met een blessuregolf. Spelers uit het tweede elftal maakten de hoofdmacht compleet. De reservedoelman werd in de slotfase ingebracht als veldspeler. Capelle had geen medelijden met de promovendus.

Komende zaterdag is de laatste bekerwedstrijd, thuis om 15.00 uur tegen Aarlanderveen. Deze ploeg won 1x en speelde 1x gelijk. Op zaterdag 24 september start de competitie in de 3e klasse, thuis tegen SV Meerkerk om 15.00 uur!