ROTTERDAM - Bergambacht won woensdagavond zijn eerste nacompetitiewedstrijd met 1-2 van Maense. Etienne van den Heuvel scoorde beide Bergambachtse doelpunten.

Er stond veel spanning op deze wedstrijd, omdat de verliezer meteen afhaakte in de strijd om promotie naar de derde klasse. Voor rust hadden de Bergambachtenaren weinig grip op de wedstrijd, maar gaven weinig kansen weg.

In de tweede helft kwam Bergambacht beter uit de startblokken. Een diepe bal bereikte Etienne van den Heuvel, die beheerst scoorde. ,,Dan weet je dat Maense gaat komen en wij meer ruimte krijgen,” vertelde een tevreden Bergambacht-trainer Bert Potuyt na afloop. ,,Van den Heuvel werd weer vrijgespeeld en opnieuw schoot hij raak. In de slotfase ebden onze krachten weg en zag Maense kans om de aansluitingstreffer te maken. We kregen het nog best zwaar, maar hielden stand. De zege is mooi, maar we hebben nog niets. Zaterdag ontmoeten we Victoria’04, dat Zestienhoven met 2-1 versloeg.”

Bron: Regio-voetbal