Bergambacht, dat na de nederlaag van vorige week tegen Gouda uitgeschakeld was in de titelstrijd, maar wel de nacompetitie ingaat, spaarde enkele basisspelers die op scherp stonden. IJsselmonde kwam sterk uit de startblokken en won met 2-3 niet alleen de wedstrijd maar pakte ook de titel.

Bij rust keek de thuisclub tegen een 0-2 achterstand aan. Na de 0-3 in de tweede helft namen de gasten wat gas terug. Bergambacht herpakte zich en kwam via Luuk Botter en een benutte strafschop van Pieter Meijer nog dichtbij.

"Gelukkig konden we nog terugkomen in de wedstrijd,” merkte Bergambacht-trainer Bert Potuyt na afloop op. "Dat gevoel moeten we vasthouden, want in de nacompetitie treffen we zaterdag in Rotterdam Maense. Dan moeten we er staan.”