GOUDA - Bergambacht verloor in en tegen Gouda met 2-1. Het gat met de titelkandidaten CKC, dat gelijkspeelde tegen Nieuwerkerk, en IJsselmonde, dat won van Ammerstol, is nu onoverbrugbaar. Bergambacht gaat via zijn zekere derde plaats de nacompetitie in.

In de beginfase liet Pieter Meijer een uitstekende kans liggen, waarna Gouda wel tweemaal doel trof. Bergambacht bleef daarna met veel inzet jagen op de aansluitingstreffer, die maar niet wilde vallen.

Gouda, dat met Bergambacht leidde in de periodestand, verdedigde hele secuur en had een sluitpost, die de wedstrijd van zijn leven speelde.

,,Bij de twee tegentreffers stond mijn defensie niet goed,” vertelde Bergambacht-trainer Bert Potuyt teleurgesteld. ,,Ik had ook niet het gevoel, dat we deze wedstrijd zouden gaan verliezen, want we kregen kansen genoeg. De 2-1 van Pieter Meijer viel helaas pas in de 88ste minuut.”

Bron: Regio-voetbal