Bergambacht won na een 0-1 achterstand met maar liefst 8-1 van Gouda.

De thuisclub begon matig aan de wedstrijd en zag de gasten al na vijf minuten scoren uit een strafschop. Bergambacht was niet onder de indruk en met prachtige aanvallen werd de Goudse achterhoede flink onder druk gezet. Pieter Meijer, Rody Bezemer en Etienne van den Heuvel bepaalden de ruststand op 3-1.

"Ik waarschuwde mijn elftal om voor al druk te blijven zetten en geen gas terug te nemen om zo de tegenstander niet dichterbij te laten komen,” vertelde Bergambacht-trainer Bert Potuyt. "Dat lukte. Toen Michiel Boers de marge op drie goals bracht gaf Gouda het op. Het laatste half uur leek wel een galavoorstelling van onze klant. Pieter Meijer (2x), Luuk Botter en Twan Schmidt drukten dat uit met fraaie doelpunten."

Bron: regio-voetbal.nl