Bergambacht won zaterdagmiddag knap met 2-0 van de ongeslagen koploper Nieuwerkerk.

De thuisclub had met een verdedigend ingesteld middenveld de controle over de wedstrijd. De gasten zag geen kans de defensie van Bergambacht te verschalken. Na een geoliede aanval kopte Pieter Meijer raak uit een voorzet van Erik Kuiper.

Het elftal van Bert Potuyt drukte door tegen hun jonge opponent en nog voor rust stond goaltjesdief Etienne van den Heuvel op de goede plaats om te scoren tijdens een scrimmage. In de tweede helft zocht Nieuwerkerk nadrukkelijk naar de aansluitingstreffer.

"De jonge spelers van de tegenstander hadden dit seizoen nog niet op een achterstand gestaan en dat kon je merken”, aldus Potuyt. "De ruimte die we kregen, leverden ons best goed kansen op, maar de definitieve knock out konden we niet geven. Gezien de hele wedstrijd hebben wij het gewoon goed gedaan.”

Bron: regio-voetbal.nl