Op 3 mei 2017 hadden VV Spirit en Excelsior Rotterdam een Voetbalclinic georganiseerd voor Girls Only en voor de jeugd t/m Jo13 spelers. Omliggende verenigingen konden inschrijven voor dit festijn en dat heeft VV Bergambacht gedaan zeg: 30 aanmeldingen waren er!

De trainingen werden verzorgd door trainers van Excelsior Rotterdam, die in dienst zijn bij de club, en de trainingen waren dezelfde als die de jeugd van Excelsior elke week voorgeschoteld krijgen. De spelers genoten ervan en er was veel lol tussen de oefeningen door. Desiree Treure deed mee met de Girls Only Clinic. Er waren rond de 60 meisjes aanwezig die genoten van de oefeningen en de uitdagingen die werden aangeboden. Het was een gezellige dag en alle spelers konden door de verschillende en uitdagende oefeningen zich uitleven en laten zien wat ze konden.

Iedere deelnemer betaalde 17,50 euro om deel te nemen, dit bedrag ging voor 100% naar de stichting Excelsior4All. Stichting Excelsior4All is het maatschappelijke hart van de club. Het doel van de stichting is middels de kracht (merk, imago en kernwaarde) van Excelsior sociaal-maatschappelijk actief te zijn in de regio Rotterdam. Die maatschappelijke rol zorgt voor verbetering van de leefsituatie van individuen, groepen en wijken. Excelsior Rotterdam en VV Spirit bedanken we voor de uitnodiging. De samenwerking binnen de Krimpenerwaard tussen verschillende verenigingen is een meerwaarde voor het jeugdvoetbal. Stolwijk, Lekkerkerk, Dilettant, Schoonhoven, Spirit, Ammerstol, Perkouw, Gouderak en Bergambacht natuurlijk hebben oog voor de voetballende jeugd. De samenwerking komt in uiting door deelname van clubs aan de Ukkencompetitie, techniektrainingen, Meisjesclinics en 9 tegen 9 competitie als voorbereiding op het grote veld in de Jo13. Erg leuk!