BERGAMBACHT - Bergambacht verloor in een spannende wedstrijd met 2-3 van FC Oudewater, dat na deze zege de kampioensvlag kan hijsen.

In de beginfase dicteerden de gasten het duel en namen een verdiende voorsprong. In de slotfase van de eerste helft zette Kelvin Potuyt aanvaller Max Bakker vrij voor de Ouderwaterse doelman, die aan de noodrem trok. Hij kon meteen met rood vertrekken. De weer herstelde Pieter Meijer bracht de stand vanaf elf meter in evenwicht.

Na rust verzuimde de thuisclub tot driemaal toe een voorsprong te nemen tegen de tien ‘geelbuiken’. Oudewater liet na een doeltreffende counter de champagne vast koud zetten, maar Bakker bracht Bergambacht weer langszij. "Dan hoop je dat mijn spitsen Etienne van den Heuvel en Jelle Hordijk de knock out uitdelen”, merkte Bergambacht-trainer Bert Potuyt op. "Dat gebeurt dan niet en dan pakt Oudewater met tien man alsnog de winst.”

Bron: regio-voetbal.nl