De afgelopen weken hebben we weer toppertjes gehad als Pupil van de Week. We hebben zelfs op twee zaterdagen tweetallen gehad. Bij vv Bergambacht zijn de meisjes bijna in aantal even groot als heel de Jo9 en Jo11, er komen steeds meer meisjes en vrouwen voetballen bij de leukste sportclub van Bergambacht. Natuurlijk mogen we dan ook bij de keuze voor de Pupil van de Week niet achter blijven.

Daarom mochten Danique Hogendoorn (de initiatiefneemster van het meisjes Mo11 en Mo13 voetbal) en Merel van der Vlist in de keuken kijken bij het eerste team. Allebei de meisjes zijn dit jaar begonnen met voetballen en zijn inmiddels zelfs kampioen geworden met hun team! We hebben al het kampioenschap mogen vieren van Mo11 en Mo13 en de Mo17 speelt nog voor mooie 2e plaats in de 1e klasse. Geweldig toch?
Danique en Merel werden opgehaald door Etienne van den Heuvel, speler uit het eerste team en konden kennis maken met de spelers en trainer Bert Potuy. Hierna mochten ze lunchen en de tactische bespreking aanhoren. Daarna lekker passen en schieten met de reserves en foto momentjes voor de ouders die al jaren betrokken zijn bij de club.

Tijdens de wedstrijd op de bank tussen de vies stinkende jongens kijken hoe het is als je ouder wordt en hoe hard het dan gaat.

Na de wedstrijd kregen Danique en Merel een mooie voetbal met alle handtekeningen van de selectiespelers erop. Die jongens moeten zich soms net een prof wanen met het zetten van al die handtekeningen! Het was een geweldige middag en Danique en Merel hebben er van genoten begreep ik dus helemaal goed, daar doen we het tenslotte voor!

Gerard van Hove