Enige tijd geleden werd Roel Heij, speler van de Jo9-1, uitgenodigd door profclub Sparta Rotterdam om zich te meten met andere talentjes. Ouders en Roel durfden de stap aan en ging het avontuur tegemoet.

Op zaterdag vroeg ik vaak naar de verrichtingen van onze oud jeugdspeler door zijn moeder of vader aan te spreken en data te vragen wanneer hij moest spelen enz.. Vaak waren de wedstrijden natuurlijk tegelijk met onze eigen jeugdteams en kwam het niet uit. Woensdag 19 oktober was er een jubileumtoernooi voor Sparta Rotterdam O/11 vanwege het 100-jarig bestaan van de club op Spangen. Op het Kasteel werden de wedstrijden gespeeld en heb daar een Roel Heij gezien die met lef en gogme speelde tegen Club Brugge, Willem II en Feyenoord als linksback/linkshalf. Ze spelen 8 tegen 8, zoals de nieuwe spelvorm van de KNVB en zonder scheidsrechter (dat is nog een dingentje hoor).

Geweldig om al die talenten te zien en trots om te zien dat daar die jeugdspeler van vv Bergambacht tussen loopt. Tegen Feyenoord was een mooie, harde en goede wedstrijd waar Sparta aan het langste eind trok. Roel Heij speelde de finale tegen Sparta Rotterdam Jo/11 B, want ze spelen altijd met 2 teams en Roel zat in A. De finale verloor hij maar wat een ervaring voor die mannetjes om op het hoofdveld op het Kasteel te mogen spelen.

Ze kregen nog een mooie rugzak met allerlei spullen erin en 1 daarvan was een voetbal. Dat kwam Roel ook even zeggen, er zit een voetbal in!!! Ik vond het leuke ervaring om dit te mogen zien en ik wil Roel heel veel succes toewensen en blijf genieten van het spelletje kleine/grote jongen.

Gerard van Hove