OUDEWATER - In en tegen Oudewater verloor Bergambacht met 3-2 van de plaatselijke 'FC'.

Binnen zestig seconden scoorde de thuisclub al, maar Pieter Meijer schoot de Bergambacht een minuut later weer langszij. De Oudewaterse koploper had het betere van het spel. Het elftal van Bert Potuyt, dat 4-4-2 speelde, zat echter goed in de wedstrijd. Door vlak voor en na rust te scoren nam Oudewater een 3-1 voorsprong. Bergambacht bleef goed tegenstand bieden.

Door het inbrengen van drie A-junioren kregen de Bergambachtenaren zelfs weer enkele kansen. Henk ter Harmsel maakte de aansluitingstreffer, waarna A-junior Luuk Botter dichtbij de gelijkmaker was. "Ondanks het verlies heb ik mijn spelers een compliment gegeven voor hun uitstekende spel tegen de koploper”, aldus Potuyt.

1-0, 1-1 Pieter Meijer, 2-1, 3-1, 3-2 Henk ter Harmsel