BERGAMBACHT - Bergambacht won in een spektakelstuk met 4-3 van Rijnstreek uit Nieuwerbrug. De thuisclub controleerde de wedstrijd, maar kon niet voorkomen dat de gasten de leiding namen.

Kelvin Potuyt schoot Bergambacht uit een schitterend genomen vrije trap langszij. Max Bakker en Jelle Hordijk vergrootten de marge nog voor rust naar twee. In de tweede helft verzuimden de blauwzwarten de score uit te breiden.

Na twee persoonlijke fouten aan Bergambacht-kant, die beiden verzilverd werden, was de stand weer in evenwicht. "Ongelooflijk”, merkte Bergambacht-trainer Bert Potuyt op. "De grip op het middenveld waren we ineens kwijt. Gelukkig schoot Jelle Hordijk ons alsnog naar de winst.”

0-1, 1-1 Kelvin Potuyt, 2-1 Max Bakker, 3-1 Jelle Hordijk, 3-2, 3-3, 4-3 Jelle Hordijk.