Bergambacht trad op een winderig sportpark Hofkamp aan voor een oefenwedstrijd tegen, de nummer twee in de 4e klasse F, Lopik.

In een leuke wedstrijd met kansen over en weer zorgde Bergambacht spits Damy Straver, na een miscommunicatie in de verdediging, met een zondagsschot van grote afstand voor de 1-0 voorsprong voor de Blauw-Zwarten. Deze voorsprong zou niet lang worden gehandhaaft doordat Lopik profiteerde van een fout achterin bij Bergambacht. In de tweede helft drukte Lopik verder door naar voren maar tot echte kansen leed dat niet. Bergambacht kwam er in de omschakeling regelmatig uit via de snelle Jelle Hordijk aan de rechterkant. Een voorzet van de rechtsbuiten belandde op de arm van een Lopiker en de scheidsrechter wees resoluut naar de stip. Damy Straver benutte dit buitenkansje. Vlak voor het fluitsignaal werd een actie van de eveneens snelle A-junior Etiënne van den Heuvel via de linkerkant uiteindelijk doeltreffend afgerond door Max Bakker die de stand bepaalde op 3-1 voor de thuisploeg.

Zaterdag staat er weer een belangrijke competitiewedstrijd op het programma tegen Dubbeldam. "We hebben nog wat goed te maken ten opzichte van de uitwedstrijd bij de komende tegenstander", aldus hoofdtrainer Anton van der Stelt. In die wedstrijd ging Bergambacht met 5-1 kopje onder.